AUTOMIX vol.6 … všude dobře doma taky

07.05.2014 22:11

     Už delší dobu jsem si pohrával s myšlenkou sestavit tentokrát kompilaci pouze z česky zpívaných textů. Byl jsem trochu na pochybách jestli jsem schopen najít na domácí scéně dostatek kapel, které by splňovaly moje očekávání. V našem regionu běžně dostupná rádia kvůli výběru hudby už dávno neposlouchám a povětšinou se soustředím na zahraniční scénu. Našlo by se určitě několik oblíbenců jako jsou třeba Tata Bojs, nebo J.A.R, ale zajímala mě spíš klubová scéna. Doufal jsem, že při troše hledání něco zajímavého objevím. Když jsem na podzim zaznamenal novou desku Bratrů Orffových, zjistil jsem, že by to s naší hudební scénou nemuselo být tak zlé, jak jsem si celou dobu myslel. Hledal jsem dál a brzo se mi potvrdila stará známá pravda říkající, že kdo hledá, ten najde ... :-)


1.Květy - My Děti Ze Stanice Bullerbyn ... Výborná melancholická píseň z alba Bílé Včely od téhle brněnské kapely postavené kolem zpěváka Martina E.Kyšperského. Text kombinuje dvě klasické knížky na kterých mnoho z nás vyrůstalo, s lidskými osudy dnešní doby.


2.Poslední Výstřel - Krtek ... úžasná vypalovačka se zajímavou hlasovou úpravou zpěváka Ivana Gajdoše z desky Rozhodně nečekejte sex! vedlejšího odpočinkového projektu Bratří Orffů


3.Ille - Holka Ve Tvý Skříni ... Indie popová píseň ze stejnojmenné desky zpěvačky Ille. Výjimka z tohoto výběru, která se dostala i do masových médií.


4.Kittchen - Holka ... Píseň ze života z druhé desky Radio od maskovaného démona Kittchena. Tenhle týpek byl pro mě opravdovým zjevením. Chvíli mi trvalo než jsem dostal jeho hudbu do těla, ale o to víc jsem si ji následně vychutnal. Jeho dubnový koncert v táborském Orionu jsem si nemohl nechat ujít a přestože vedle v Palcátu zrovna frčely Tři Sestry, tohohle výběru ani náhodou nelituju. Desku jsem z něj na místě kvůli momentální zaneprázdněnosti sice nedostal, ale nechal jsem si poslat vinyl aspoň dodatečně a už se těším na jeho další počin.


5.Vložte Kočku - Dvě Nebo Tři Cesty ... Elektronicko-pop-hardcore-nohavicovej song z desky Seat od pražských hudebních mágů Vložte Kočku. Už jenom název vypovídá o tom, že tahle partička si to dělá po svým a za poslech to rozhodně stojí.


6.Zrní - Líto ... Poněkud lítostivá píseň z desky Soundtrack Ke Konci Světa od kladenských Zrní. Jejich výborný koncert v poloprázdném bechyňském kulturáku patří k tomu nejlepšímu co jsem v poslední době viděl. Škoda že víc místních labužníků neuteklo na chvíli od výčepu nazobat se taky něčeho jinýho. Já si zobnul a dovezl domu další desku :-)


7.Obří Broskev - Opravdová Láska ... pocta folkové legendě :-) od českolipské dnes již bohužel nefungující kapely Obří Broskev. Je vidět, že pokud někdo umí, tak se neztratí. Hlavními představiteli této kapely totiž byli Olga Königová (Ille) a Jakub König (Kittchen).


8.Bratři Orffové - Sbor pomsty duchů ... těžko vybírat jednu píseň z tak dokonalého alba jako je Šero. Bratři Orffové z Krnova vydali za dobu své existence pouze dvě desky. Přestože jednu od druhé dělí necelých osm let, po prvotním seznamování jsem se jejich tvorby nakonec vůbec nemohl nabažit. Živé vystoupení této kapely je samo o sobě raritou. Během zimních měsíců jsem je zvládl rovnou dvakrát a pokaždé se jednalo o nevšední zážitek.


9.Houpací Koně - Pomoz ... Asi nejdepresivnější píseň z alba Everest ústecké kapely Houpací koně. Podle této písně to tak nevypadá, ale jejich dubnový koncert, kterému dělal předskokana výše zmiňovaný Kittchen, byl opravdu excelentní kytarový nářez. Deska Everest dostala v některých recenzích 10/10, proto jsem také nemohl odejít domů s prázdnou.


10.Obří Broskev - Už Nikdy Nebudem ... výborná kytarovka z desky Vybrané Scény z Dětského snu


11.Prago Union -Jessli Dovolíte ... Úvodní song z desky Vážná Hudba. Hip hop není uplně moje krevní skupina, ale MC Kato a jeho Prago Union mě opravdu dostal. Na jeho textové kreace opravdu čumim jako prasklej chleba :-)


12.Kittchen - EXIT ... další pecka z Kittchenovi postapokaliptické kuchyně mě odrovnává znovu a znovu a opět přesvědčuje o tom, že tenhle borec fakt umí

 

13.Bratři Orffové - Tunel ... Nádražácká paráda podle Jaroslava Rudiše z alba Šero. Kdo viděl Aloise Nebela, tak ví přesně, o čem ta písnička je.


14.Ille - Kočka ... Tak tuhle písničku z alba Ve Tvý Skříni, tu jsem už jenom kvůli tomu názvu, prostě musel :-)


15.Poslední Výstřel - Voajer ... Poslední výstřel prostě baví. Hudba výborná a k tomu ještě vtipný texty. Stačí jen poslouchat, víc k tomu není co dodat.


16.Prago Union - Kata-rze ... Ještě jednou MC Kato a jeho poslední album Vážná Hudba. Zkusim to říct jen jednou, život je skvělej, můžu bejt šťastnej, že jsem ještě celej ...


17.Kittchen - Medvědí Steak ... Kittchen ještě do třetice se svojí písničkou z první desky Menu a pak už si můžeme jít hrát.



https://ulozto.cz/xxUiTyP5/automix-vol-6-zip



Pokud člověk pronikne trochu hlouběji, zjistí že většina těchto kapel a muzikantů se navzájem zná a často vystupuje společně. Sem tam proplouvaj skupinky i jednotlivci z jednoho projektu do druhého a navzájem se doplňujou a kombinujou. Jedna kapela zaniká, netrvá dlouho a nová vzniká. Kvalita zkrátka přitahuje kvalitu a brak zůstane brakem.


Rád bych ještě poděkoval kolegovi Karlovi P. za jeho vyčerpávající provedení domácí klubovou scénou. Bez jeho pomoci bych se asi ještě stále plácal u druhé písně :-)





Diskusní téma: AUTOMIX vol.6 … všude dobře doma taky

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek