AUTOMIX vol.7 … z rozjetého vlaku nevystoupíš

27.03.2015 19:42

     Po tom co jsem skoro před rokem vypustil AUTOMIX vol.6, začal jsem mít pocit, že tohle už prostě nejde překonat. Brzo jsem ale zjistil, že hudbu zkrátka přestat poslouchat nemůžu. Kolem se objevuje stále spousta dalších nových zajímavých kapel a projektů a netrvalo dlouho a další materiál byl pohromadě. Je to sice už zhruba půl roku, co jsem dal sedmý výběr dohromady, ale lepší pozdě než nikdy.



1.Jack White - High Ball Stepper  ... Génia Jacka Whitea snad ani není třeba blíže představovat. Jeho tvorba coby člena skupin The White Stripes, The Raconteurs nebo Dead Weather mluví sama za sebe. Tato píseň je v pořadí pátá na jeho druhé opět vynikající sólové desce Lazaretto. Celé album je více experimentální než předchozí album Blunderbuss a na každém kousku je to i cítit.


2.Is Tropical - Dancing Anymor ... Tato líbivá hitovka londýnského tria Ist Tropical se zapsala do podvědomí zejména svým kontroverzním klipem, který na youtube asi už nenajdete, ale v žebříčku serveru indie-music figuruje stále :-) https://www.indie-music.cz/2014/01/02/videoklipy-roku-2013/


3.Broken Bells - Holding On For Life ... Druhá deska této formace jménem  After The Disco nezklamala a výborně navazuje na předchozí také vynikající album Broken Bells.  Skladba Holding On For Life mě ihned zaujala zvukem připomínající klasiku sedmdesátých let kapelu Bee Gees.


4.Damon Albarn - Mr.Tembo ... Hravá skladba z debutového sólového alba Everyday Robots tohoto britského muzikanta a producenta, také frontmana kapel Blur nebo Gorillaz a člena mnoha dalších projektů.


5.Coldplay - Midnight ... Nepatřím ke skalním příznivcům Coldplay, jejich líbivé melodické vysoko posazené hity pro mě, za neustálého opakování, už dávno ztratili své kouzlo. Album z roku 2014 Ghost Stories je ale plné nálad a je vidět, že mají Coldplay přece ještě pořád co dát a je to znát i na této písni.


6.Archive - Baptism ... O Archive jsem toho napsal už také celkem dost. Před týdnem jsem absolvoval další jejich úžasný koncert v Lucerna Music Baru a už netrpělivě čekám na další. Píseň Baptism je z jejich loňského koncepčního alba Axiom, které bylo natočeno společne se stejnojmenným filmem. Ten sklízel úspěchy mimo jiné i na festivalu nezávislého filmu Sundance v americkém Utahu.


7.Lana Del Rey - Pretty When You Cry  ... Klidná a pomalá píseň z podobně znějícího loňského alba Ultraviolence této americké zpěvačky a skladatelky.


8.The Horrors - So Now You Know ... Skladba z vynikající desky Luminous  této mladé anglické rockové skupiny, která také pravděpodobně ještě neřekla poslední slovo.


9.Freak Power - Rush ... Freak Power je jednen z projektů, které mě svého času bohužel minuli. Naštěstí  je tady ZBNK a jeho blog a tahle kombinace acid jazzu, funku, soulu a trip hopu si mohla získat i mě. Píseň Rush pochází z více než 20let staré desky Drive-Thru Booty.


10.Is Tropical - Yellow Teeth ... Další song  z desky I´m Leaving z roku 2013. 31.března má tahle partička další koncert u nás, tentokrát v pražském Rock Café. Loňský koncert v MeetFactory mě svým vlažným projevem bohužel celkem zklamal, proto tentokrát vynechám.


11.Vampire Weekend - Step ... Krásná indie popová píseň z neméně hezkého alba Modern Vampires Of The City této americké kapely. Stejně jako u The Horrors jsem zvědav na dalšívývoj této formace.


12.Jack White - Lazaretto ... Další úžasná kytarová smršť neskutečného Jacka "Wonky" Whitea. Jeho podzimní pražský koncert byl tak zvláštní, přesto silný a neskutečný zážitek, že si to přece jen bude muset vysloužit i když zpětně, ještě aspoň krátké shrnutí.


13.Bruce Springsteen - The Ghost Of Tom Joad ... Bruce je prostě srdcovka už od dětství, kdy jsem si koupil bez jakéhkoliv ponětí o interpretovi jeho desku Tunnel Of Love. Jeho diskografie je neskutečná a přesto stále nekončí. Poslední deska High Hopes rozhodně nezklamala a já jen doufám, že se poštěstí minimálně ještě jeden koncert a já si do té doby konečně přečtu Hrozny hněvu.


14.Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea ... Přestože vydali vydali pouze dvě desky v letech 1996 a 1998, opět kult o kterém jsem neměl až do loňského výtečného pražského koncertu v MeetFactory ani ponětí.  To že se k Neutral Milk Hotel jako k inspiraci hlásí třeba Arcade Fire nebo Franz Ferdinand hovoří za vše.


15.Damon Albarn - Heavy Seas Of Love ... Další výborná píseň z první desky velké osobnosti britské a světové hudební scény.


16.The 1975 - Menswear ... O koncertě této partičky popíkářů jsem na podzim chvíli uvažoval. Ač se jedná o poměrně sladké melodie, občasná dravost má i něco do sebe.  Koncert jsem nakonec kvůli možnému umačkání v davu patnáctiletých slečen raději vynechal :-)


17.Fink - White Flag ... Britský skladatel, zpěvák, kytarista a producent pro mě nebyl žádnou neznámou. Po poslechu jeho posledního alba Hard Believer , jsem ho musel zařadit mezi to nejlepší co jsem v poslední době slyšel.  Celou desku prolínají emoce a to je to co člověk od hudby očekává. Jeho únorový koncert v MeetFactory jsem nakonec vynechal a doufám, že bude ještě šance na reparát.



https://ulozto.cz/xrk4mBug/automix-vol-7-zip


     Jak už jsem naznačil na začátku, hudby je pořád moc. Nedělám si žádné iluze o tom, že v ní mám přehled.  Objevování a poslech nových věcí mě ale stále baví a když už člověk do toho vlaku jednou nastoupil, byla by škoda hned zase vystupovat :-)







Diskusní téma: AUTOMIX vol.7 … z rozjetého vlaku nevystoupíš

Datum: 18.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Aloha, i wrote about your prices

Hi, I wanted to know your price.

Datum: 15.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hallo i writing about your the prices

Hai, saya ingin tahu harga Anda.

Datum: 12.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hi i write about your the price

Ola, quería saber o seu prezo.

Datum: 11.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hallo, write about the prices

Sveiki, es gribēju zināt savu cenu.

Datum: 04.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hallo i am write about your price for reseller

Szia, meg akartam tudni az árát.

Datum: 03.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hello, wrote about your price

Γεια σου, ήθελα να μάθω την τιμή σας.

Datum: 03.04.2024

Vložil: EsbeIonip

Titulek: very interesting, but nothing sensible

very interesting, but nothing sensible

Datum: 01.04.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hello i am writing about your price for reseller

Sveiki, es gribēju zināt savu cenu.

Datum: 30.03.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hello write about your the price for reseller

Salam, qiymətinizi bilmək istədim.

Datum: 28.03.2024

Vložil: RobertpaynC

Titulek: Hallo writing about your price for reseller

Hi, I wanted to know your price.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Přidat nový příspěvek