Zmizení aneb 153 minut filmové deprese

09.02.2014 21:40

      Je to zvláštní, ale už v dobách ve kterých se formoval můj vkus na hudbu, filmy i literaturu, mě vždycky nejvíc přitahovala temná a depresivní díla.
     Ani americký film kanadského režiséra Denise Villeneuvea Prisoners, do českých kin uváděný jako Zmizení, není žádnou vyjímkou. Přestože jsem si chtěl udělat pohodový nedělní podvečer, neodolal jsem a pustil si místo komedie tohle kriminální drama a musím říct, že ani náhodou nelituji. Vždyť jenom jména hlavních hereckých hvězd Jakea Gyllenhaala a Hugha Jackmana byla sama o sobě zárukou kvalitní podívané. Přidám-li k tomu pár útržkovitých informací, které jsem o tomhle filmu měl, nebylo třeba dlouho váhat.
     Celý film se odehrává někde na americkém maloměstě, kde se dvěma spřáteleným rodinám ztratí společně si hrající dcery. První stopa po záhadném zmizení vede k tajemnému karavanu, parkujícímu onoho večera poblíž. Nemá cenu prozrazovat nic bližšího, sám jsem si těsně předtím nečetl ani jednu recenzi a o ději jsem taky nevěděl téměř nic. Musím ale říct, že jsem se za celých 153minut ani chvilku nenudil. Dokonce mě děj chvílemi ani nenechal dýchat. Celý film je vypilovaný do detailu a výborná kamera Rogera Deakinse i skvostné herecké výkony všech zúčastněných, udržují diváka v neustálém napětí. Určitě to není příběh pro slabší a citlivější povahy. Všechny drsnější scény jsou sice zobrazeny spíše v náznacích, přesto je příběh místy tak drsný, že jsem měl chvílemi tendence odbíhat se na chvíli uvolnit. Dělat to ale častěji by byla rozhodně chyba. I nejmenší detaily v příběhu posléze hrajou svojí roli a neustálé dějové zvraty vyžadují divákovu permanentní pozornost. Zaznamenal jsem i ohlasy, které říkají že je film příliš složitý a není jednoduché spojit si všechny souvislosti. Myslím ale, že při troše soustředění, do sebe v konečném výsledku všechno dobře zapadá a nedá se to považovat za nějak moc složité. Sám jsem odhadl některé dějové linie už zhruba ve dvou třetinách filmu a spokojeně potom sledoval kam až mě zavedou všechny kličky celého příběhu. Myslím, že srovnání s Fincherovým kultovním filmem Sedm, tak jak jsem ho četl v jiných recenzích, určitě není mimo mísu. Po dlouhé době jsem viděl film, který ve mě zanechal opravdu silné pocity, proto jsem se rozhodl doporučit ho také všem ostatním.


 

 Trailer k filmu s českými titulky:  https://www.youtube.com/watch?v=c9Sse89mcVw


 


 

 

Diskusní téma: Zmizení aneb 153 minut filmové deprese

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek